(np. onboarding, przypomnienie, wdrożenie procesów antymobbingowych w organizacji)
E-learning
Rzetelnie przygotowane szkolenie dotyczące zapobiegania mobbingowi w organizacji. Stworzyłam je na podstawie przeglądu literatury, aktualnych dyskusji związanych z tematem mobbingu i badań z nim związanych. Listę źródeł – znajdziecie Państwo wśród załączników do szkolenia.
Twoi pracownicy wykonają szkolenie w swoim tempie w ramach interaktywnego e-learningu. Dowiedzą się:
- czym jest mobbing w świetle definicjii badań społeczno-psychologicznych;
- jakie są uwarunkowania prawne mobbingu, planowane zmiany w ustawodawstwie, przykłady z sal sądowych;
- w jaki sposób odróżnić mobbing od działań niepożądanych, konfliktu, dyskryminacji, molestowania;
- jakie są konsekwencje mobbingu dla organizacji, zespołu, jednostki w organizacji;
- jakie są przyczyny zjawiska i jak mu zapobiegać poziomu organizacji, zespołu i jednostki w organizacji;
- jak sobie poradzić i gdzie szukać pomocy w sytuacji mobbingu.
W trakcie szkolenia:
- informacje zostaną przekazane w atrakcyjnej interaktywnej formie (rozwijane pola; pogłębiane hasła; listy;definicje; nagranie rozmowy z osobą, która doświadczyła mobbingu oraz z osobą, która doświadczyła zmiany organizacji i kultury komunikacyjnej; odnośniki do literatury i artykułów prasowych);
- zintegrują odebrane informacje w quizach po poszczególnych częściach – 3 pytania po każdej części;
- przećwiczą rozpoznawanie konfliktu/mobbingu;
- poddadzą refleksji własny dostęp do zasobów, strategie radzenia sobie z emocjami, stresem – jako element zapobiegania występowaniu zjawiska;
- zamkną szkolenie testem 15 pytań wylosowanych z puli 30 pytań, jako potwierdzenie odbytego szkolenia.
Pracownik otrzyma gratulacje po zaliczonym teście i certyfikat ukończonego szkolenia w wersji elektronicznej.
Jako pracodawca – otrzymacie Państwo listę wyników odbytego szkolenia – na podstawie wykonanego testu końcowego. Może to stanowić potwierdzenie odbycia szkolenia przez pracownika.
Szkolenie może stanowić wstępne zapoznanie pracownika z charakterystyką zjawiska w ramach zapobiegania mu w organizacji.
W zależności od potrzeb organizacji – mogę zaoferować szkolenia stacjonarne – grupowe/zespołowe z obszarów wspierających zapobieganiu powstawaniu zjawisk niepożądanych, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i rozwiązywania problemów, a także komunikacji/porozumiwania się.
Szkolenia stacjonarne
Szkolenie oraz trening umiejętności związanych z efektywną i sprzyjającą realizowania celów komunikacją.
Szkolenie zostanie poprzedzone rozpoznaniem potrzeb organizacji i do nich dostosowane.
Szkolenie psychoedukacyjne dotyczące rozpoznawania emocji, charakterystyki stresu i strategii zarządzania nim.
Szczegółowy zakres będzie zależał od potrzeb uczestników.
Szkolenie może zawierać analizę strategii realizowanych przez uczestników, trening umiejętności społecznych w zakresie radzenia sobie z agresja, złością, asertywnością, a także podstawową psychoedukację związaną z kryzysami emocjonalnymi ich dynamiką i sposobami wsparcia i radzenia sobie.
Trening zespołowy zawierający:
- budowanie samoświadomości własnych charakterystyk;
- budowanie charakterystyk zespołu – identyfikowanie wartości zespołu i jego celów;
- elementy zarządzania energią osobistą i zespołową w prewencji wypalenia zawodowego i budowania dobrostanu w miejscu pracy;
- budowanie zaufania i fundamentów komunikacji w zespole.
Szkolenie zawierające psychoedukację dotyczącą:
- źródeł konfliktów z poziomu różnorodności i różnic indywidualnych;
- z elementami psychologii społecznej;
- struktury konfliktu i jego konsekwencji;
- rozróżnienia konfliktu od mobbingu;
- sposobów rozwiązywania konfliktów, rodzaj strategii;
- rozwoju pokryzysowego w zespole.
