Mobbing – to temat odmieniany przez wiele przypadków, przez uczestników życia biznesowego na wszystkich poziomach. Jedni nim straszą, inni się go boją, jeszcze inne osoby przeżywają jego konsekwencje. 

Badania nad mobbingiem pokazują, że nawyki w budowaniu kultury organizacyjnej, konflikty, wyzwania komunikacyjne – w istotny sposób wpływają na powstawanie zachowań niepożądanych w organizacjach. I jest to naturalna konsekwencja wyzwań z jakimi mierzą się zespoły. 

To obszar, który jest mi zawodowo bardzo bliski, dlatego oferuję pracodawcom pakiet możliwości działań i reagowania zanim jeszcze pojawią się nowe rozporządzenia wymuszające wdrożenie polityki antymobbingowej w organizacjach. 

Przenalizowałam publikacje prawne, psychologiczne i socjologiczne by stworzyć narzędzie do wspierania przeciwdziałania przemocy w organizacji.

W szkoleniu e-learningowym definiuję, rozróżniam, wspieram rozpoznawanie i mechanizmy powstawania przemocy. Zwracam też uwagę na realny wpływ na sytuację z poziomu organizacji, zespołu i jednostki w organizacji. Wierzę, że takie działanie wesprze Państwa biznes poprzez poprawę dobrostanu Waszych pracowników i ich poczucia realnego wpływu na niego. To również początek do  wzięcia odpowiedzialności za swoje działania i reakcje – co realnie wpływa na komunikację wewnątrz organizacji, dostęp do zasobów jednostek, a w efekcie – na wynik finansowy. 

Zapraszam do współpracy. 

zapobieganie

 

(np. onboarding, przypomnienie, wdrożenie procesów antymobbingowych w organizacji)

E-learning

Mobbing. Charakterystyka i zapobiegania. Poziom I

 Rzetelnie przygotowane szkolenie dotyczące zapobiegania mobbingowi w organizacji. Stworzyłam je na podstawie przeglądu  literatury, aktualnych dyskusji związanych z tematem mobbingu i badań z nim związanych. Listę źródeł – znajdziecie Państwo wśród załączników do szkolenia. 

Twoi pracownicy wykonają szkolenie w swoim tempie w ramach interaktywnego e-learningu. Dowiedzą się:

  1. czym jest mobbing w świetle definicjii badań społeczno-psychologicznych;
  2. jakie są uwarunkowania prawne mobbingu, planowane zmiany w ustawodawstwie, przykłady z sal sądowych; 
  3. w jaki sposób odróżnić mobbing od działań niepożądanych, konfliktu, dyskryminacji, molestowania;
  4. jakie są konsekwencje mobbingu dla organizacji, zespołu, jednostki w organizacji;
  5. jakie są przyczyny zjawiska i jak mu zapobiegać poziomu organizacji, zespołu i jednostki w organizacji;
  6. jak sobie poradzić i gdzie szukać pomocy w sytuacji mobbingu. 

W trakcie szkolenia: 

  • informacje zostaną przekazane w atrakcyjnej interaktywnej formie (rozwijane pola; pogłębiane hasła; listy;definicje; nagranie rozmowy z osobą, która doświadczyła mobbingu oraz z osobą, która doświadczyła zmiany organizacji i kultury komunikacyjnej;  odnośniki do literatury i artykułów prasowych);
  • zintegrują odebrane informacje w quizach po poszczególnych częściach – 3 pytania po każdej części; 
  • przećwiczą rozpoznawanie konfliktu/mobbingu; 
  • poddadzą refleksji własny dostęp do zasobów, strategie radzenia sobie z emocjami, stresem – jako element zapobiegania występowaniu zjawiska;
  • zamkną szkolenie testem 15 pytań wylosowanych z puli 30 pytań, jako potwierdzenie odbytego szkolenia. 

Pracownik otrzyma gratulacje po zaliczonym teście i certyfikat ukończonego szkolenia w wersji elektronicznej. 

Jako pracodawca – otrzymacie Państwo listę wyników odbytego szkolenia – na podstawie wykonanego testu końcowego. Może to stanowić potwierdzenie odbycia szkolenia przez pracownika. 

Szkolenie może stanowić wstępne zapoznanie pracownika z charakterystyką zjawiska w ramach zapobiegania mu w organizacji. 

W zależności od potrzeb organizacji – mogę zaoferować szkolenia stacjonarne – grupowe/zespołowe z obszarów wspierających zapobieganiu powstawaniu zjawisk niepożądanych, radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych i rozwiązywania problemów, a także komunikacji/porozumiwania się. 

Szkolenia stacjonarne

Komunikacja vs porozumiewanie się. Trening umiejętności

Szkolenie oraz trening umiejętności związanych z efektywną i sprzyjającą realizowania celów komunikacją. 

Szkolenie zostanie poprzedzone rozpoznaniem potrzeb organizacji i do nich dostosowane. 

Zarządzanie stresem. Psychoedukacja i trening umiejętności

Szkolenie psychoedukacyjne dotyczące rozpoznawania emocji, charakterystyki stresu i strategii zarządzania nim. 

Szczegółowy zakres będzie zależał od potrzeb uczestników.

Szkolenie może zawierać analizę strategii realizowanych przez uczestników, trening umiejętności społecznych w zakresie radzenia sobie z agresja, złością, asertywnością, a także podstawową psychoedukację związaną z kryzysami emocjonalnymi ich dynamiką i sposobami wsparcia i radzenia sobie. 

Trening mentalny. Forming

Trening zespołowy zawierający: 

  • budowanie samoświadomości własnych charakterystyk;
  • budowanie charakterystyk zespołu – identyfikowanie wartości zespołu i jego celów;
  • elementy zarządzania energią osobistą i zespołową w prewencji wypalenia zawodowego i budowania dobrostanu w miejscu pracy; 
  • budowanie zaufania i fundamentów komunikacji w zespole.
Rozwiązywanie konfliktów. Sztorming

Szkolenie zawierające psychoedukację dotyczącą: 

  • źródeł konfliktów z poziomu różnorodności i różnic indywidualnych; 
  • z elementami psychologii społecznej; 
  • struktury konfliktu i jego konsekwencji;
  • rozróżnienia konfliktu od mobbingu;
  • sposobów rozwiązywania konfliktów, rodzaj strategii;
  • rozwoju pokryzysowego w zespole. 

Manager | Lider

E-learning

Mobbing. Charakterystyka i zapobiegania. Poziom II - w przygotowaniu

Szkolenie w formie e-learningu wspierające menadżerów/liderów w zapobieganiu działaniom niepożądanym, zarządzaniu konfliktami w zespołach i budowaniu komunikacji. 

Szkolenia stacjonarne np.

Pierwsza Pomoc Psychologiczna

Podstawowe szkolenie dotyczące rodzajów kryzysów rozwojowych, ich dynamiki i struktury. 

Nabycie umiejętności pierwszej pomocy psychologicznej, zbudowane na strategii RAPID – rekomendowanej przez WHO do udzielenia pierwszego wsparcia w sytuacji kryzysowej. 

Trening rozpoznawania oraz komunikacji wsparciowej w sytuacji zawodowej. 

Stres Managerski. Grupa wsparcia online

Przestrzeń do psychoedukacji dotyczącej stresu menadżerslkiego/liderskiego oraz sposobów zarządzania nim. 

Otwarta grupa wsparcia online dla liderów/menadżerów – dedykowana rozwiązywaniu problemów, zarządzaniu emocjami i stresem związanymi z wyzwaniami zawodowymi. 

 

Przedsiębiorca | Pracodawca

E-learning

Stacjonarnie

#mentalniezaopiekowani

Mentalne menu

Partnerski Program Aktywności wspierających dobrostan. 

#mentalnie zaopiekowani, to osoby, które biorą odpowiedzialność za swoją odporność psychiczną i podejmują świadome aktywności, żeby ją podnosić. 

Przewlekły stres, wyzwania komunikacyjne, konflikty wśród współpracowników różnych pokoleń, narastające wypalenie  – to codzienność dzisiejszego biznesu. 

Aby efektywnie realizować cele biznesowe – pracodawcy poszukują rozwiązań, które wesprą ich realizację. Szkolenia, coaching, wsparcie psychologiczne – to cenne i wartościowe działania. 

Czasem jednak pojawiają się wyzwania, kiedy te interwencje nie przynoszą rezultatu – lub dają efekt przeciwny do zakładanego. Tak się dzieje, np. kiedy nie uwzględnimy efektów psychologii związanych z posiadaniem lub podleganiem władzy, albo nie docenimy wpływu kryzysów rozwojowych, sytuacyjnych, społecznych jakim nasze zespoły podlegają. 

W świecie rosnących cen usług psychologicznych, szkoleniowych, warsztatowych – wsparcie finansowe dla pracowników, może być otwarciem furtki do realnego działania w poczuciu odpowiedzialności za własny dobrostan.

Poszukując rozwiązań – stworzyłam pilotaż projektu MENTALNE MENU.

Celem jest umożliwieniu PRACODAWCY wsparcia finansowego dla PRACOWNIKA bez ingerencji w rodzaj interwencji jakiej ten potrzebuje, żeby radzić sobie lepiej.

MENTALNE MENU – to swoisty „bufet opcji” z których pracownik może wybierać zgodnie z własną potrzebą. Może do niego zaprosić bliskich, przyjaciół  korzystając z rabatu na usługi dla nich – bo razem raźniej. 

Zapraszamy Państwa do wsparcia Waszych pracowników w formie swoistego benefitu jakim jest wykupiony pakiet na comiesięczny dostęp do MENTALNEGO MENU dla Waszych pracowników. 

Będę poszerzała „bufet opcji” w miarę rosnącej grupy użytkowników. 

PREWENCJA – to przestrzeń do zapobiegania wypaleniu, wchodzeniu w rolę ofiary w zachowań agresywnych, czy niepożądanych. To: 

  • przestrzeń na wypoczynek, regenerację i relaks (W MENTALNYM MENU – MentalSPA, w przygotowaniu kolejne aktywności)
  • podejmowania trudu budowania samoświadomości – poznawania swoich osobistych charakterystyk, aby radzić sobie z wyzwaniami (w MENTALNYM MENU – Trening 4P, konsultacja psychologiczna, Widzimy Się_bie w filmie)
  • podnoszenie umiejętności radzenia sobie z codziennymi emocjami i stresem – psychoedukacja (w MENTALNYM MENU – Sesja EFT, Higiena Mentalna) 
  • aktywne działanie na rzecz zarządzania emocjami i stresem w sytuacjach osobistych i zawodowych (w MENTALNYM MENU – konsultacja kryzysowa, konsultacja psychologiczna, sesja EFT, sesja Higieny Mentalnej) 
  • planujemy rozwinięcie działań prewencyjnych o ofertę wspierającą ciało i obszar mindfullness. 

WSPARCIE w trudności – to BEZPIECZNA przestrzeń do dotykania bolesnych emocji, mikro i małych kryzysów emocjonalnych związanych z pracą i życiem osobistym. 

  • ustrukturyzowana rozmowa wspierająca dostrzeżenie źródeł emocji i wsparcie w poszukiwaniu drogi do poradzenia sobie (w MENTALNYM MENU – konsultacja psychologiczna, konsultacja kryzysowa)
  • bezpieczna przestrzeń upustu emocji w procesie grupowym z dostępem do wsparcia grupy, zrozumienia i empatii (w MENTALNYM MENU – sesja grupowa Higieny Mentalnej)
  • realne dotknięcie emocji i opracowanie ich wpływu (w MENTALNYM MENU – konsultacja psychologiczna, sesja 1:1 Higieny Mentalnej, sesja EFT)

 

 

Sprawdź co jest dostępne w menu